aanleiding en vraag
De Nederlandse Isolatie Industrie (NII) is een vereniging voor branche-organisaties van kunststof isolatiematerialen. De doelstelling van NII lopen uiteen tot het voorlichting geven over de wijze waarop isolatie een bijdrage kan leveren aan energiebesparing tot het bereiken van uniformiteit in beoordelingsrichtlijnen. Om zichtbaarder in de markt te komen was een restyle van de identiteit van NII noodzakelijk.
proces en resultaat
Op basis van een herpositionering door Merkvast hebben we in overleg de vernieuwde uitstraling en communicatie gevisualiseerd. De schuine lijnen uit het oude logo hebben als subtiele basis gediend voor de nieuwe branding. Hiermee hebben wij een eigentijdse en strakke identiteit gecreëerd. NII heeft hierdoor in de communicatie naar de overheid en de leden een professionelere uitstraling gekregen.
De Nederlandse Isolatie Industrie is geen verkoop- of marketingorganisatie. Dat betekent dat de website primair het delen van kennis als doel heeft. Aan ons de taak dit doel te visualiseren. We hebben daarom gekozen om de berichten een centrale plaats te geven. Deze berichten vormen de bron van (actuele) kennis. Resultaat is een overzichtelijke website die optimaal functioneert en gewaardeerd wordt door de gebruiksvriendelijkheid.