aanleiding en vraag
De Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) heeft als primaire taak het behartigen van de belangen van de Nederlandse groothandelaren in bloemen en planten. De (visuele) communicatie naar de overheid en de leden was in de loop van de jaren sterk verouderd. Aan ons de vraag om een restyle van de identiteit te ontwikkelen die dichter bij de kern en de doelstellingen van de VGB ligt.
proces en resultaat
Gebasseerd op het gewenste imago van een toegankelijke en innovatieve branchevereniging, hebben wij in samenwerking met Quorio de nieuwe strategie uitgewerkt. Deze herpositionering hebben wij vertaald naar een visuele identiteit die door de vernieuwende kleurstelling een krachtige basis vormt. Daarbij zijn subkleuren en iconen ontwikkeld om de veelheid aan informatie zo helder mogelijk aan de leden te communiceren. De functionele website vormt met zijn gebruiksvriendelijkheid en overzicht het middelpunt van de gewenste communicatie. Het resultaat is een identiteit waarin de VGB zich als woordvoerder voor de gehele sector in herkent.
Bij de realisatie zijn we uitgegaan van de twee hoofddoelen; merk versterken en bezoekers informeren. Om het eerst genoemde doel te bereiken was een herpositionering van de uitstraling en de communicatie van de VGB noodzakelijk. Het tweede doel vond zijn uitwerking in een overzichtelijke en informatieve website.
"Impuls heeft korte lijnen en goede communicatie met snelle terugkoppeling. Zij geven duidelijk aan wat uitvoerbaar is binnen het gestelde budget en denken technisch én grafisch goed mee. De VGB is zeer tevreden over de werkzaamheden die zij gedaan hebben en nog steeds doen."
Om de VGB duidelijker naar buiten te laten treden, was social media onmisbaar. Kanalen zoals LinkedIn en Facebook worden ingezet om kennis te delen voor zowel leden als niet-leden. Hiermee is de VGB een toegankelijke branchevereniging.